Saturday, October 20, 2012

Panasonic Stand Mixer

Salam pengujung kat luar sana.Sekarang musim MasterChef kan..memang tiap-tiap malam Sabtu-Khamis wajib la mengadap.suka tengok cara masakan diaorang ,idea ciptarasa, cara platingnya..yang paling hangat masa kerja berkumpulan lah.macam-macam ayat keluar dari mulut peserta yg tak puas hati lah, yg gembira bla..bla..ewah..byk pulak komen..

Kisah aku pulak,aku telah request drp en hubby mixer nak buat kek la kununnyer..so en hubby pun tunaikan hajat aku belikan Panasonic Stand Mixer tu.aku yg nak jenama Panasonic gara - gara terpengaruh dgn Penaja Masterchef la..kata PANASONIC COOKING MAGIC...so nak tak nak merata tempat cari mixer ni bukan apa tak der stok katanya..amboi..laku nor... siap gi kota baharu ,cari kat court maut,gOrange, kedai2 letrik yg adalah.(pastu nak harga yg boleh tawarla , nak murah je kan..).tp akhirnya dalam bandar Jerteh ,sebuah kedai biasa je aku jumpa.siap dapat murah la..harga yang diservey RM 169.00 tp dapat kat kedat tu rm 140.00.oklah untuk aku yg baru nak mula ni kan.

Bila dah dapat,en hubby belanja pengukus pulak satu..senang nak buat nasi dagang ke pulut kuning ke..yeay..best..best..

Ni dia ciri-ciri Panasonic Stand mixer
Model : MK _ GB1 stand mixer
-High Power 200w
-5 speed control
-Convenient 1.7m Long Cord
- 3L bowl with Turntable
- Included Beaters & Dough Hook

huai..balik tu terus terai..

Tulah aku sebenarnya dah cuba buat kek coklat moist, kek butter, apam marmar, tart telur, cuba main-main tp ada gak tempahan untuk kek coklat moist..aku buat bagi-bagi rasa je.takpelah rezeki aku buat kek ke..haktoi..kena la ada rasa macam chef ni. so aku gelarkan diri aku CHEF KUNANG..nanti dah ada kek yg jadi..akak snapnya.hehehe..

tu dia siap snap gambar kotak lagi..
ni lah rupanya stand mixer..alamak..mcmlah cik timah kat luar sana tak kenal kan..oklah puas hati dapat  blaja buat kek,biskut,tat..byklah...
tu dia pengukukus chef kunang..murahan CAP PAYUNG..orang beli  CAP BUAYA...pasal baru nak jinak-jinak so kita pakai yang murahan je dulu.nanti dah xpert bisnes laku..lapis-lapis aku beli.atas dapur lagi tu tengah kukus apam..

Bila tengah buat kek teringat aku nursery rhymes anak aku..

Pat a cake, Pat a cake, baker's man
Bake me a cake as fast as you can;
Pat it and prick it and mark it with a 'B',
And put it in the oven for Baby and me. 




3 comments:

  1. waaaaaa... aku pun minat tgk masterchef tu... aku ngan erul yg jadi juri kat umah...dok bebel2 sambil tgk... huhu

    one more, aku pun dah hafal lagu tu win... selalu nyanyi kat anak2 aku... for baby and me... hehe

    ReplyDelete
  2. ira..lepas ni baby ko keluar tahu lagu masterChef lah..anak2 ko mesti tahu bila nak iklan je ..yang penaja PANASONIC mat salleh tu ckp kuzet hebat awak..

    ReplyDelete
  3. kak,dia punya bowl tu rotate sendiri tak?
    coz dia tulis turnable bukan auto rotating..

    ReplyDelete

 

Awin's Site Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei

-- HakMiLik AzWina AriFin --